Miss Europe Queen of Nations, Miss Photogenic în cadrul Miss Tourism Universe, influencer cu 67 mii urmăritori, ne-a povestit secretele succesului pe Instagram și ne-a întredeschis câteva dintre cele personale.

 

 

YASS: Salut Adela, vom începe cu o întrebare tradițională, cum treci prin perioada asta grea?

 

Adela: Cred că pandemia ne-a afectat pe toți, am trecut și eu prin boala asta. Cred că mai devreme sau mai târziu, cu toții am trecut prin momente mai dificile. Însă le urez tuturor să fie tari și multă multă sănătate!

 

YASS: Live-ul de astăzi l-am intitulat "Influencer Marketing în Moldova: experiențele unei fashioniste", prima întrebare și, poate, cea mai simplă pentru tine ar fi, în ce constă activitatea de influencer?

 

Adela: Marketing-ul prin influenceri este o formă de promovare pe rețelele de socializare, care implică recomandări, plasare de produse de la influenceri, oameni sau organizații, care au un pretins nivel de influență și cunoștințe, adică influență socială.

 

YASS: O întrebare legată de faptul că rețelele de socializare se schimbă atât de des. Cum ai ajuns pe Instagram și de ce ai ales această rețea de socializare pe care se pare că ai și destul de mult succes?

 

Adela: Știi, inițial, nu m-a focalizat pe Instagram, aveam o altă pasiune - modellingul. Cred că orice domnișoare are o astfel de pasiune, vrea să devină modelă, să strălucească pe podium.

 

Nu știu, eu chiar am avut această pasiune când eram mai mică și am făcut școală de modelling, unde am învățat să defilez, să pozez și îmi plăcea foarte mult ceea ce fac. Am învățat și machiaj și alte abilități utile oricărei domnișoare. Făceam ședințe foto, chiar era în vogă să faci cât mai multe.

 

Plasam toate aceste poze pe Facebook, pe atunci nu era atât de popular Instagram-ul. După care au urmat competițiile de frumusețe despre care ai vorbit mai înainte. Și, de atunci, am început să plasez imagini și pe Instagram, doar ca un hobby, nu am făcut ceva intenționat ca să devin populară. Și, uite, așa, din plăcere, am ajuns la un număr mai mare de urmăritori, imagini și povești din viața mea.

 

YASS: Știam că faci modelling și cumva, în denumirea evenimentului, am introdus o provocare, noi vedem că ai gusturi deosebite în ceea ce privește stilul vestimentar, te consideri o fashionistă?

 

Adela: Nu aș putea spune că sunt o fashionistă înrăită. Desigur, îmi place să mă îmbrac frumos, să combin hainele. Cred că aveam mai multe oportunități înainte de pandemie unde să ne etalăm ținutele. Acum nu mai sunt evenimente și respectând restricțiile, dacă tot localurile lucrează până la orele 20:00, mai mult abordez ținutele clasice de birou. Iar, în timpul liber, ceva mai casual, chiar cred că renunț și la tocuri pentru comoditate.

 

YASS: Să știi că te prinde bine și stilul de oficiu pe care l-ai abordat astăzi, și o întrebare legată de ce ai vorbit anterior, cât de dezvoltată e la noi industria fashion? Și putem să vorbim de o adevărată industrie sau anumite elemente ale acesteia în Moldova?

 

Adela: Cred că industria fashion a fost foarte dezvoltată, dar acum este foarte afectată. Multe showroom-uri s-au închis și ocaziile au cam dispărut. Anterior, erau nunți, cumătrii, domnișoarele doreau să iasă în evidență... Acum se optează pentru ceva mai basic, mai comod și chiar a avut de suferit industria fashion de la noi. Dar mai sunt branduri care supraviețuiesc și eu le urez succes pentru că ne-ar fi greu fără ele.

 

YASS: Uite, în situația asta destul de grea, crezi că acești creatori de modă rămași ar trebui să apeleze la influenceri pentru susținere?

 

Adela: Cred că da. Cine ar mai promova ținutele lor în această situație? Anterior, mai erau interpreți, evenimente unde aceștia își promovau colecțiile. Acum doar influencerii mai pot da o notă de noutate și ajuta lumea să vadă creațiile și ceea ce fac ei.

 

YASS: Știm că ai o relație caldă cu mai multe branduri din Republica Moldova, descrie-ne o colaborare cu care te mândrești!

 

Adela: Ar fi multe, adică chiar îndrăgesc mai multe branduri, dar dacă ar fi să aleg unul, ar fi Ariadna. Cu ei am avut o colaborare mai specială, am filmat și un spot publicitar, fiind una dintre protagoniste și am apărut și pe bannerele din oraș.

 

Deseori, prietenii îmi trimiteau poze și mă întrebau dacă sunt eu... Cu părere de rău, showroom-ul s-a închis din cauza situației create. Sunt prea puține ocazii pentru rochii de seară și era un brand orientat exclusiv la rochiile de seară. Dar, sperăm, că după ce trece această situație complicată, vom revedea acest brand pe piață.

 

YASS: E cumva ironic faptul că, anterior, billboardurile din oraș erau mai populare decât Instagramul și acum e invers. Cum crezi, ce așteptări pot avea brandurile de la influenceri și de ce apelează ele la voi?

 

Adela: Eu nu aș spune că ar trebui să aibă careva așteptări. Până la urmă, o colaborare cu un influencer este pentru propria imagine. Poate avea efectul scontat sau nu, în dependență de cererea produsului pe piață. În caz că produsul nu e necesar, riscă să nu aibă succes nici promovarea. Așa consider eu.

 

YASS: După comentariile din live, și noi ne simțim mai bine alătur, poate ca și brandurile care apelează la tine. Ce așteptări pot avea influencerii de la ele și pe cât sunt ele de pregătite sau înțeleg că este vorba de asocierea de imagine și nu de vânzări în sine?

 

Adela: Da, perfect de acord. Noi așteptăm produse perfect calitative, care să ne reprezinte. Eu nu aș putea promova ceva ce nu se ridică la standardele mele. Întotdeauna, am vorbit despre ceea ce mă reprezintă, dacă îmi place, dacă e stilul meu. Nu aș face niciodată publicitate dacă nu îmi place produsul, dacă nu nu mă simt ok, dacă nu se combină cu mine. Pur și simplu, nu cred că aș accepta astfel de colaborări. Dacă recomand un produs, o fac din tot sufletul, pentru că chiar îmi place.

 

YASS: Pentru a face acest live mai interesant, am apelat la câteva tinere care aspiră să fie influencere sau chiar fashion influencere și îți vom acorda câteva întrebări mai tehnice legate de activitatea ta pe instagram. În primul rând, o întrebare mai generală, ce le-ai recomanda tinerelor, dar și tinerilor care vor să devină fashion influenceri?

 

Adela: Eu cred că trebuie să fie cât mai naturale. Să nu aibă așteptări pentru a nu se dezamăgi. Eu am început cu pași mici, nu m-am așteptat să devin un influencer, doar am făcut ceea ce îmi place. Și cred că astfel am ajuns la un succes. Pur și simplu, trebuie să faci ceea ce îți place, să fii natural, să fii în continuă dezvoltare, chiar dacă trec printr-un fail, să facă ceea ce îți place.

 

 

YASS: Dacă tot am început cu întrebările tehnice, cât de des utilizezi hashtagurile și ce hashtaguri utilizezi?

 

Adela: Nu cred că le folosesc prea des. Le foloseam mai înainte, dar am observat că nu mai au efect. Algoritmul Instagram s-a schimbat simțitor, atât la capitolul like-uri, cât și vizualizări, iar hashtag-urile nu mai sunt funcționale.

 

YASS: Ai un program pentru a posta stories? Cât de des o faci și ce strategie utilizezi pentru ele?

 

Adela: Pentru ca un cont să fie vizualizat, trebuie să fie cât mai viu. Trebuie să captăm mereu atenția, oamenii trebuie să fie prinși în activitățile tale. Eu am un job stabil și nu pot să pun accent doar pe Instagram. O fac în afara orelor de serviciu, dacă mai am forțe. Atunci pot să mai postez ceva interesant. Dar, de regulă, dau prioritate jobului. Însă, cu cât e mai activ contul, cu atât e mai bine.

 

YASS: Noi am observat că tu vii, deseori, cu opinii proprii și, în acest fel, devii mai aproape pentru urmăritorii tăi. Pregătindu-ne de acest live, cumva ne-am simțit aproape de tine. Și stories-urile erau foarte diferite, un citat, o recomandare, o pisică frumoasă și nu numai.

 

Adela: Da, sunt momente din viața mea, care mă reprezintă, citate care mă inspiră, ceea ce postez acolo este o părticică din mine.

 

YASS: Este adevărat că pentru a fi popular pe Instagram trebuie să postezi zilnic?

 

Adela: Este adevărat, însă, nu cred că în fiecare zi avem mood pentru a posta. Nu poți fi 24 din 24 cu zâmbetul pe buze, gata de a face poze și de a posta. Fiecare avem stări când vrem să stăm singuri. Așa că în fiecare zi ar fi prea mult. Poate că ar fi bine, dar nu cred că e posibil. Mai răruț și mai drăguț. Iar când vii cu o postare, faci una interesantă, mai deosebită și originală.

 

YASS: O întrebare poate mai picantă. Multe vedete de pe Instagram își retușează excesiv pozele, tu folosești programe de prelucrare a fotografiilor, și, dacă da, care?

 

Adela: Desigur că apelăm la filtre, să iluminăm, să facem poza mai frumoasă. Da, și eu apelez la astfel de apps și filtre. Pozele devin mai frumoase, mai atrăgătoare. FaceUp este o aplicație populară, Lightroom, Snapseed și altele.

 

YASS: Mesajele directe pe Instagram, te ajută să comunici cu followerii și brandurile sau doar sunt pline de răvașe nedorite de la bărbați?

 

Adela: Desigur că da. Nu pe toți îi urmăresc și multe propuneri sau întrebări le găsesc în cereri de mesaje. Dar, există și mesaje nedorite, mai puțin plăcute, fiecare scrie după propriul nivel de dezvoltare. Da, trebuie să le filtrez zilnic și să le șterg pe unele. Practic, toate colaborările mele vin din mesaje directe.

 

YASS: Utilizezi statisticile Instagram sau propria intuiție pentru a alege când și ce să postezi?

 

Adela: Cred că, mai mult, propria intuiție. Observ când lumea e mai activă, de regulă, seara, după serviciu, când verifică ce s-a mai întâmplat pe Instagram. În experiența mea, o fotografie postată seara va avea mai multe vizualizări decât una postată la prânz.

 

YASS: De regulă, Instagram-ul scoate la iveală aspectele frumoase, dar cele mai puțin plăcute, crezi că ai avut astfel de insta-experiențe?

 

Adela: Nu știu dacă aș putea afirma asta. Mai există comentarii aiurea, dar eu le șterg imediat, nu vreau energie negativă pe pagina mea. Mă strădui să nu le dau importanță celor care vor să facă ceva urât. Să încerci să te cerți sau să demonstrezi ceva online e pierdere de energie. Prefer să blochez persoana dată, e opțiunea cea mai simplă. Nimeni nu merită să te consumi pentru negativ.

 

YASS: Instagramul deja e o prezență stabilă. Nu prea cunoaștem oameni care nu sunt pe Instagram. Dar odată cu creșterea popularității Tik-Tok, Clubhouse, a altor rețele, timpul Instagramului a trecut?

 

Adela: Nu cred, ceea ce se promovează pe Instagram e un tip de conținut, iar pe Tik-Tok sau alte platforme, este cu totul altceva. Fiecare rețea e diferită. Înainte credeam că Tik-Tok-ul e aiurea, la moment sunt mai puțin sceptică și pot să mă amuz de unele glume sau dansuri de acolo. Poate am să fac și eu unele filmulețe. De ce, nu? Trebuie să mergem în trend și să încercăm ceva nou. Poate sunt unele filmulețe mai deocheate, însă există și conținut interesant.

 

YASS: Urmează câteva întrebări de la utilizatorii noștri care s-au înregistrat la eveniment. Natalia Marissa vrea să afle care sunt primii pași pentru a avea un profil de succes?

 

Adela: Cred că trebuie să fii cât mai activă și să arăți lifestyle-ul tău. Trebuie să fii cât mai naturală, să arăți ce-ți place să faci zilnic, care e modul tău de viață și dacă ești interesantă pentru public, cu siguranță, vei avea mai mulți urmăritori. Pentru că dacă vei fi mereu în activitate, dacă o să vii cu ceva util pentru publicului tău, vor veni la sigur și urmăritorii. Le vei aduce un folos, oamenii vor afla lucruri noi și se vor interesa și de personalitatea ta.

 

YASS: Ioan Cosoi te întreabă dacă influencing-ul ar putea fi utilizat în asistență socială, psihoterapie sau promovarea anumitor valori.

 

Adela: De ce nu? Desigur! Adică prin intermediul rețelelor de socializare putem promova diferite lucruri, nu doar lifestyle, modelling sau beauty, dar diferite domenii.

 

YASS: Rodica Profir ne-a făcut să ne simțim ca Yuri Dudy, și să te întrebăm ce sume de bani se fac pe Instagram.

 

Adela: Nu știu, în dependență de urmăritori variază și onorariile. Uneori putem să lucrăm și fără a fi remunerați pentru că vrem să utilizăm serviciile date. Ne pot prinde bine și unele proceduri sau produse, de la caz la caz.

 

YASS: Și o întrebare de final din comentariile live-ului de astăzi. Care sunt planurile, scopurile tale de viitor?

 

Adela: Am multe planuri pentru viitor, însă nu iubesc să vorbesc despre ele. Le voi lăsa să vorbească de la sine și să vin cu ceva care să poată mira și să fie apreciat și mai departe. Nu prea iubesc să vorbesc despre planuri pentru că au tendința să nu se împlinească, le las să se realizeze de la sine.

 

YASS: Adela, îți lăsăm micile tale secrete pe care, poate, le vom descoperi într-un alt live, nu în mod obligatoriu legat de influencer marketing, deși și astăzi am aflat multe lucruri interesante. Îți mulțumim!